Tehnologia a atins aproape toate aspectele vieții. Domenii precum comunicarea, arhitectura și medicina au cunoscut progrese semnificative datorită soluțiilor tehnologice, odată considerate imposibile. Dar adevărata inovație din spatele acestei industrii este lecțiile pe care le poate oferi altor industrii în legătură cu satisfacerea nevoilor consumatorilor prin simplitate, productivitate și comoditate.
Nu că aplicațiile și software-ul nu au introdus moduri mai eficiente de a face lucrurile, dar dacă te uiți dincolo de instrumente, vei începe să vezi modelul pentru locul de muncă ideal – unul care apreciază gândirea liberă, salută creativitatea și locurile satisfacția angajaților la același nivel cu profiturile și veniturile.
Procesele, procedurile și strategiile dezvoltate chiar de cea mai mică companie de tehnologie pentru a face față provocărilor cotidiene pot oferi lecții valoroase pentru companiile din orice industrie. Fie că este vorba de sarcini grele de muncă sau multiple fluxuri de proiecte, industria tehnologiei are nenumărate practici și calități pe care antreprenorii le pot adopta pentru a-și îmbunătăți modelul de afaceri.
Ce pot învăța antreprenorii de la tehnologi?
Indiferent în ce industrie vă aflați, tehnologii de ultimă generație vă pot oferi câteva indicii și trucuri utile care ar putea stimula modul în care faceți afaceri. Iată trei lecții de preluat de la industria tehnologică despre cum să efectuați lucrări de nivel următor:
1. Cum să trăiești cu adevărat cultura companiei tale
În mod tradițional, construirea unei culturi a companiei este un efort de sus în jos. Conducerea predă responsabilitatea resurselor umane, care apoi proiectează o inițiativă în jurul misiunii, viziunii și valorilor unei organizații. Gustări gratuite, note de recunoștință și câteva ore fericite urmează, iar apoi, atenția se îndreaptă spre alte priorități odată ce cascadele schimbării au prins teoretic.
Deși această abordare a fost o provocare tot timpul, a devenit mai problematică până târziu. Pandemia nu a făcut favoruri culturii, iar conectarea sau îndrumarea unei echipe practic nu vine ușor. Și cu cultura care servește acum ca un far atât pentru reținere, cât și pentru recrutare, aceasta a apărut rapid ca o prioritate – una care are impact pe linia de jos și oferă un avantaj competitiv.
De fapt, un sondaj a constatat că 65% dintre oameni ar primi salarii mai mici pentru lucrul într-un mediu rău sau toxic. Ceea ce caută cu adevărat este o companie care permite oamenilor să fie ei înșiși (47%) și contribuie într-un fel la societate (46%). Faceți cultura corectă, iar angajații se simt apreciați și devin mai implicați.
Având în vedere că cultura este un diferențiator important, multe companii de tehnologie au făcut deja trecerea la o nouă abordare de construire a culturii care nu abandonează pe deplin directivele de sus în jos, ci încorporează mai degrabă o mentalitate de jos în sus. Oamenii din întreaga organizație împărtășesc responsabilitatea pentru modelarea și cultivarea culturii, unii fiind mai responsabili decât alții în consolidarea căii deschise de echipă.
Buffer a adoptat mult timp această abordare printr-o cultură a transparenței și autonomiei. Deși inițial și-a câștigat atenția în jurul culturii sale, publicându-și salariile – o mișcare care a adus 4.000 de noi candidați într-o lună – ceea ce este mai impresionant este libertatea oferită de Buffer angajaților săi. Chiar și cu ani înainte de pandemie, a încurajat membrii echipei să lucreze oriunde s-au simțit cel mai împliniți. Dacă sunteți deschis și cinstit cu oamenii și stabiliți linii puternice de comunicare, rareori vor apărea lacune între rezultate și așteptări – chiar și la o companie complet îndepărtată.
Twitter adoptă, de asemenea, o abordare a culturii sale de către oameni. În ultimii doi ani , rețeaua de socializare a testat diferite procese de întâlnire virtuală, a creat sisteme de limbaj al semnelor și a reglat alte reguli pentru munca la distanță – totul în pregătire pentru când o mare parte a forței sale de muncă se va muta definitiv din campus. Pandemia a accelerat doar schimbarea: în luna mai, compania și-a anunțat decizia oficială cu privire la politica sa de lucru de la domiciliu , care includea permisiunea angajaților să lucreze permanent de la distanță. Una peste alta, opțiunile de lucru la distanță devin rapid norma în rândul companiilor de tehnologie. Cu toate acestea, acest nivel de flexibilitate ar putea fi cheia pentru atragerea și păstrarea angajaților în orice organizație.
2. Cum să conducem inovația prin misiune
„Inovația” ar putea fi una dintre primele cuvinte cheie care îmi vin în minte atunci când te gândești la industria tehnologică, dar de ce sunt tehnologii atât de pricepuți la asta în special? Răspunsul ar putea sta în misiunea unei companii.
„Îmbunătățirea abilităților de inovare – cum ar fi îmbunătățirea oricărei abilități – necesită dedicare misiunii”, explică Rebekah Dorworth, președintele Kyra Solutions, un furnizor guvernamental de servicii tehnologice. „A avea grijă de rezultat produce perseverență atunci când vine vorba de împingerea abilităților mondene și a îmbunătățirii educației necesare pentru a vă face să gândiți diferit.”
Deci, cum poate o companie să realizeze o misiune pe care angajații o pasionează? Nu puteți institui pur și simplu o declarație cu oase goale care cere inovație fără nicio încurajare de a continua. Sunt șanse să devină doar cuvinte pe un perete. Pentru ca o astfel de inițiativă să aibă succes, va trebui să comunicați în mod clar valorile organizației dvs. în cadrul misiunii dvs. (gândiți-vă la oamenii care beneficiază de munca dvs., la obiectivul general al muncii pe care o desfășoară organizația dvs. și la modalitățile prin care angajații realizează acest lucru muncă).
Apoi, puneți-l în operațiuni, prezentând exact cum intenționați să vă sprijiniți și să vă promovați misiunea în întreaga organizație. Acest lucru poate servi apoi ca punct de referință pentru liderii companiei, deoarece aceștia lucrează cu membrii echipei, împerechează proiecte cu oameni și așa mai departe. Prin crearea unei misiuni semnificative, bazate pe valori – completată cu un plan clar pentru cum să o îndepliniți, angajații dvs. vor avea cu siguranță mai multe momente cu becuri.
3. Cum să fii flexibil (și să îmbrățișezi eșecul ca parte a căii spre succes)
„Eșuează repede, învață mai repede.” Oricât ar fi de clișeu, aceste patru cuvinte definesc tehnologia mare. Deoarece companiile din acest spațiu depășesc limitele a ceea ce este posibil, au timp limitat pentru a obține ceva corect – ceea ce înseamnă că nu se vor agăța de idei care pur și simplu nu vor fugi.
Luați YouTube ca exemplu. Site-ul a fost lansat ca un serviciu de întâlniri, iar acest lucru nu a mers prea bine. Compania a lansat chiar și un anunț pe Craigslist, oferind femeilor singure 20 USD pentru a posta videoclipuri pe site. După ce cofondatorul Jawed Karim a încărcat primul videoclip al platformei, „ Eu la grădina zoologică ”, utilizatorii au observat. Dar, în loc să folosească site-ul pentru a atrage atenția unui alt potențial semnificativ, oamenii au început să-și împărtășească videoclipurile de acasă. Restul, după cum se spune, este istorie – și cofondatorii au decis să permită utilizatorilor să definească platforma.
Instagram împărtășește o poveste de origine similară. Concepută ca o aplicație asemănătoare Foursquare, pentru ca utilizatorii să poată face check-in, să facă planuri și așa mai departe, platforma nu câștiga mai multă tracțiune. Cu toate acestea, capacitățile sale de partajare a fotografiilor au fost excepția. Cofondatorii au păstrat ceea ce funcționa, au renunțat la ceea ce nu era și au relansat platforma. A durat doar doi ani pentru ca Facebook să cumpere Instagram cu 1 miliard de dolari. Lecția aici? Chiar și în primele etape ale unui proiect, orice echipă ar trebui să înțeleagă că este mai bine să schimbi cursul când ceva nu funcționează și să folosească acea experiență pentru a informa pașii următori pentru a accelera succesul.
Industria tehnologiei poate face mai mult decât să ofere instrumente care să ușureze viața și afacerile. De asemenea, îi poate învăța pe antreprenori cum să construiască o cale clară înainte și să construiască o bază solidă care să permită inovația, să încurajeze responsabilitatea și să îmbrățișeze schimbarea. Trebuie doar să fii dispus să înveți din exemplul său.