Când managerul tău se apropie brusc de tine cu o întrebare directă, apelează la aceste sfaturi pentru a-ți menține emoțiile sub control.
Există trei cuvinte simple care pot provoca frica în inima oricărui profesionist: „Putem vorbi?”
Pentru a ilustra, permiteți-mi să vă împărtășesc un exemplu. Când găzduiesc ateliere, îi rog deseori pe participanți să împărtășească primul lucru care le trece prin minte atunci când aud această frază. Unele răspunsuri comune sunt:
„Uh oh, ce am greșit?”
„Probabil că am făcut o greșeală.”
„Asta este. Sunt concediat. ”
Este clar că o întâlnire neașteptată poate surprinde chiar și pe liderul cel mai sigur pe sine, mai ales atunci când cererea vine de la șeful tău sau de la cei mai înalți. S-ar putea să vă temeți de cel mai rău, vă faceți griji că veți fi mustrat sau vă veți da drumul chiar dacă sunteți un interpret stelar.
Dacă această spirală mentală descendentă vi se pare familiară, sunteți departe de a fi singuri. La urma urmei, creierul uman este în mod firesc conectat pentru a se aștepta la cel mai rău în fața ambiguității și a incertitudinii. Este un mecanism de protecție conceput pentru a vă menține în siguranță. Această tendință este deosebit de puternică la cei pe care îi identific ca „luptători sensibili”, sau la acei înalți performanți care se identifică și ca fiind foarte sensibili. Pentru ei, panica indusă de o întâlnire surpriză poate fi paralizantă. Acest lucru se datorează faptului că sensibilitatea ridicată duce la o diferență de trăsătură genetică care face o persoană mai receptivă la mediul său . Circuitele neuronale dintre acești indivizi sensibili îi face experți în anticiparea și oprirea înainte de a acționa. Dar când aceasta nu este o opțiune, cum ar fi în cazul unei întâlniri neașteptate, emoționalitatea și gândirea lor înnăscută pot fi piedici.
Deși este imposibil să prezici și să controlezi complet comportamentul șefului tău (cât ai vrea), este posibil să stingi stresul și anxietatea care apar împreună cu solicitările neprevăzute. Iată cum să vă redimensionați reacția, astfel încât să puteți aborda calm situația și să vă prezentați mai încrezători în timpul schimbului.
ÎMPĂMÂNTEAZĂ-TE
Corpul tău poate avea un răspuns copleșitor de luptă sau fugă la vederea invitației la întâlnire care îți lovește calendarul sau apare un mesaj direct de la șeful tău. Aceasta se numește „ deturnare a amigdalei ” și, atunci când se produce, centrele de frică ale creierului preiau. Substanțele chimice de stres, cum ar fi cortizolul și adrenalina, trec prin vene, provocând o reacție în lanț a simptomelor, cum ar fi bătăile rapide ale inimii, vederea tunelului și transpirația.
O modalitate simplă de a vă întoarce pe scaunul șoferului este cu o tehnică de atenție numită împământare. Exercițiile de împământare afectează nervii din centrul excitării creierului și activează sistemul nervos parasimpatic, care este responsabil pentru odihnă și recuperare și este opusul unui răspuns la stres. Când sistemul nervos parasimpatic pornește, ritmul cardiac încetinește și sângele curge către cortexul prefrontal, îmbunătățindu-vă autocontrolul și oferindu-vă o mai mare comandă asupra gândurilor și acțiunilor voastre.
Există o mulțime de exerciții de împământare pe care le puteți încerca, totul relaxare progresivă la vizualizare. Unul dintre preferatele clienților mei este respirația în cutie , o tehnică de respirație controlată folosită de Navy SEALS.
MĂREȘTE-ȚI CAPACITATEA MINTALĂ
După ce ți-ai calmat fiziologia, este timpul să te concentrezi asupra psihologiei tale. Acest lucru se datorează faptului că reacția ta panicată este agravată de gândurile tale negative negative despre întâlnire.
Mai exact, puteți cădea în anumite distorsiuni cognitive sau modele de gândire inutile, eronate, cum ar fi catastrofarea, în care vă imaginați cel mai rău rezultat posibil sau să treceți la concluzii în care faceți judecăți nejustificate și vă convingeți că știți ce simt și gândesc ceilalți oameni fără spunând așa.
Pentru a contracara distorsiunile cognitive, încercați restructurarea mentală , care este o modalitate testată de timp de a reduce stresul prin schimbarea modului în care interpretați o situație. Un instrument de reîncadrare de folosit este unul pe care îl numesc „Regula celor cinci”. Pur și simplu priviți-vă mâna și faceți explicații alternative de brainstorming pentru motivul pentru care șeful dvs. poate convoca această întâlnire. Numărați posibilitățile de pe fiecare deget.
De exemplu, poate că șeful tău are o întrebare despre un proiect la care lucrezi. Poate că trebuie să vă ofere o actualizare importantă, care este mai bine livrată în timp real față de e-mail. Sau mai bine, șeful tău ar putea avea feedback pozitiv pentru a-ți împărtăși.
INTINDEȚI MÂNA ÎN LOC SĂ VĂ RETRAGEȚI
Când ești tulburat, este ușor să inventezi povești cu privire la intențiile șefului tău și să te retragi în propriul tău cap. Fă-ți un punct să faci contrariul. Acest principiu al „acțiunii opuse” este o modalitate de a vă gestiona emoțiile care provine din domeniul terapiei comportamentale dialectice . Teoria susține că emoții precum frica, panica și stresul vin cu anumite impulsuri care pot fi neproductive și că, dacă acționăm contrar impulsului, ne putem îndrepta către o acțiune mai constructivă.
În loc să vă retrageți, contactați-vă șeful pentru a clarifica agenda întâlnirii. Întrebați dacă există ceva anume cu care vă puteți pregăti sau veniți gata să vorbiți. Acest lucru vă poate oferi informații despre raționamentul șefului dvs. pentru a convoca întâlnirea și vă poate ușura preocupările în același timp. Dacă aflați că întâlnirea este pentru a aborda un subiect serios, puteți fi mai degrabă gata decât să fiți surprins.
PREGĂTEȘTE-ȚI MELODIA
Una dintre cele mai bune modalități de a face față anxietății neașteptate este prin repetiție, așa că ajungeți la întâlnire cu câteva puncte de discuție pregătite.
De asemenea, ar trebui să anticipați ce veți spune dacă nu aveți un răspuns la întrebările sau preocupările șefului dvs. Iată un cadru general de urmat atunci când sunteți prins cu garda jos, folosind exemplul de a vă confrunta cu un livrabil care nu este pe cale:
- Începeți prin a le mulțumi. Exprimă recunoștință pentru feedback spunând: „Vă mulțumesc foarte mult pentru că mi-ați împărtășit asta. Apreciez disponibilitatea dvs. de a fi sincer cu îngrijorările dvs. cu privire la termenele limită de livrare „.
- Validați-le preocupările. „Înțeleg cât de important este să înțelegem cronologia. Dacă aș fi în locul tău, aș vrea să știu și eu. ”
- Amânați diplomatic dacă nu aveți un răspuns. „Sunt bucuros să vă împărtășesc gândirea inițială cu privire la locul în care echipa a ieșit din pista. Dar aș vrea să-mi rezerv dreptul de a investiga și de a reveni la dvs. cu un răspuns mai amănunțit. ”
Amintiți-vă, indiferent de ceea ce se întâmplă în ședință, o veți distinge de cealaltă parte. Și la sfârșitul zilei, probabil că nu va fi la fel de stresant pe cât o faceți.