Există nenumărate motive pentru care veți dori să aflați cum să scrieți puncte glonț.
Postările de blog, tweet-urile și zeci de mii de imagini fixate pe tablele digitale zboară pe lângă noi mai repede decât le putem citi.
Mai rapid decât putem chiar să le scanăm , în funcție de ora din zi.
Ce înseamnă acest lucru pentru scriitorii care încearcă să rezolve totul? Cel puțin două lucruri la care mă pot gândi:
- Mai bine ai ști să scrii titluri magnetice .
- Mai bine știi să scrii puncte care să atragă (și să păstreze) atenția.
Nu vă spunem să păstrați copia scurtă. Vă spunem să păstrați copia dvs. lizibilă .
Ce sunt punctele glonț?
Punctele glonț sunt folosite pentru a enumera elementele din conținutul dvs.
Vă ajută să comunicați în mod eficient mesajul dvs., deoarece captează atenția cititorilor care preferă să vă scaneze conținutul. Gândește-te la asta … scanerelor le plac punctele glonț, nu?
O listă cu marcatori poate, de asemenea, să împartă blocuri lungi de text, iar frazele interesante pe care le folosiți în punctele dvs. glonț sunt oportunități de a transforma scanerele în cititori.
Îți place sau nu, îi păstrează pe oameni implicați în postările, paginile, articolele și copiile tale de pe blog ca nimic altceva.
Să aruncăm o privire rapidă despre cum să realizăm acest lucru și să îl facem bine.
Noțiunile de bază ale scrierii punctelor glonț care funcționează
Esența unui glonț mare este scurtitatea + promisiunea.
Brevitatea a fost un semn distinctiv al scrierii bune de când a început scrierea, dar toată lumea are în prezent o conștientizare acută despre cât de importantă este brevitatea în acest moment.
Punctele glonț lungi și complexe ar învinge deloc scopul scrierii glonțurilor – pentru a vă menține cititorul în mișcare prin copie.
Promisiunea este elementul care îți prinde cititorul ca peștele. Faceți o afirmație simplă și legitimă că produsul / ideea / serviciul dvs. le va oferi ceea ce au căutat.
Merge fără să spună (dar bineînțeles că o să spun oricum), trebuie să îndeplinești absolut promisiunea pe care o faci .
Probabil că există modalități mai rapide de a-ți distruge credibilitatea și cariera, dar a nu-i oferi cititorului ceea ce ai promis este cu siguranță printre primele trei.
Brian Clark a scris postarea definitivă „ Bullet Points 101 ” în urmă cu mai bine de 10 ani.
Și, din moment ce aș prefera să fure direct de la Clark decât să încerc să-l scriu în acest domeniu, iată rezumatul său în cinci părți despre când să se utilizeze punctele glonț, precum și ce este un punct glonț eficient și ce face.
Un glonț exprimă un beneficiu și o promisiune clare cititorului
Așa este … sunt mini-titluri.
Gloanțele încurajează cititorul de scanare să revină în adevăratul conținut al conținutului dvs. sau să meargă înainte cu îndemnul la acțiune.
Păstrați punctele glonț simetrice, dacă este posibil
Adică, câte o linie fiecare, două linii fiecare etc. Este mai ușor pentru ochi și, prin urmare, mai ușor pentru cititor.
Evitați cu orice preț dezordinea de glonț
Nu intrați într-o schiță detaliată de subtitrări, gloanțe și sub-gloanțe. Gloanțele sunt concepute pentru claritate, nu pentru confuzie.
Practicați paralelismul
Păstrați-vă grupurile de gloanțe legate tematic, începeți fiecare gloanț cu aceeași parte a vorbirii și mențineți aceeași formă gramaticală.
Amintiți-vă că gloanțele (cum ar fi titlurile) nu sunt neapărat propoziții
Dacă doriți să scrieți propoziții complete, rămâneți cu un paragraf sau o listă numerotată.
Punctuația în listele cu marcatori
Deoarece textul care vine după un punct glonț nu ar trebui să arate ca un paragraf, s-ar putea să vă întrebați cum să gestionați punctuația în listele cu marcatori.
Depinde de tipul de gloanțe pe care le scrieți, dar cheia este să vă păstrați punctuația consecventă. Punctele dvs. glonț ar trebui să fie mai mult sau mai puțin de același stil și lungime.
Capitalizați punctele glonț?
Puteți scrie cu majusculă primul cuvânt care urmează unui punct glonț din conținutul dvs.
Cu toate acestea, dacă fiecare dintre punctele dvs. glonț este doar un cuvânt, ați putea păstra literele minuscule.
Din nou, indiferent de stilul pe care îl alegeți, asigurați-vă că sunteți consecvent pe tot parcursul textului.
Punctele glonț ar trebui să aibă puncte?
Dacă punctele dvs. glonț ajung să fie propoziții scurte, veți dori să adăugați puncte după fiecare. În acest caz, vedeți de ce ați scrie cu majusculă primul cuvânt după un punct glonț.
Dacă punctele glonț sunt doar fraze scurte sau propoziții incomplete, nu au nevoie de puncte.
Acum, că stăm pe o bază fermă, să trecem la modul de a scrie de fapt aceste gloanțe.
8 exemple de puncte glonț care funcționează
Este posibil să fi văzut scriitori plângându-se de proliferarea „listiculelor” în ultimii ani.
Problema este că eliștii nu știu despre ce vorbesc. Din nou, în această lume digitală rapidă, scurtă și în continuă evoluție, câștigă cea care are sens mai întâi.
Și una dintre cele mai bune modalități de a da sens unei idei – mai ales online – nu este să o prostești, ci să o împărțiți în bucăți digestibile.
Punctele glonț pot fi o modalitate excelentă de a face acest lucru – dar nu vă bazați doar pe tipurile de glonț vechi și simpliste pe care le utilizați acum.
Extindeți-vă gama și adăugați-le în caseta de instrumente de copiere.
- Fascinații externe
Aceste tipuri de puncte glonț fascinante se găsesc de obicei în exemplarele de vânzare. Acestea creează curiozitate și funcționează ca titluri pentru a determina o achiziție sau altă acțiune. - Fascinații interne
Fascinațiile interne sunt aproape identice cu cele externe, cu excepția faptului că sunt concepute pentru a convinge oamenii să continue să citească postarea pe care o citesc deja. - Chunking glonț
Extragerea gloanțelor din propozițiile compuse vă ajută să conduceți un punct acasă, sporind în același timp utilizabilitatea conținutului dvs. - Gloanțe de autoritate
Gloanțele de autoritate sunt folosite pentru a recita datele și dovezile care susțin argumentul dvs. Ca și în cazul oricărei scrieri persuasive, transformați informațiile factuale uscate în lecturi interesante oricând puteți. - Gloanțe cliffhanger
Gloanțele Cliffhanger tachină și prefigurează ce urmează să vină în viitor sau în viitorul apropiat. De asemenea, puteți utiliza gloanțe cliffhanger pentru a pune bazele unui eveniment de promovare, lansare sau conținut special.
Și – ca mic bonus despre cum să scrii puncte glonț – Ben Settle a extins postarea lui Brian cu alte câteva exemple ale sale.
Iată câteva dintre secretele glonț preferate ale lui Ben :
- Oferiți gloanțe
Acestea sunt cam ca doamna care împarte cuburi de brânză la magazinul alimentar.
Ea le oferă oamenilor un pic de „gust” al mâncării, care îi menține alertați și la cumpărături – și de multe ori ajung cu ceea ce au gustat în coșul de cumpărături.
- Gloanțe de expansiune
Aceste gloanțe rup „asemănarea” paginii (când aveți mai multe pagini de gloanțe) și adaugă mai multă tachinare, demonstrație și curiozitate.
În plus, oferă un mic efect de „buclă” frumos anunțului dvs., care continuă să-l aspire pe cititor.
- Gloanțe „Nu se poate face”
Practic, aici spuneți ceva care este aproape de necrezut.
Ceva 100% adevărat, dar atât de nebun și „acolo” te face să spui „Cum naiba poți face asta?”
Felicitări, acum știi mai multe despre cum să scrii puncte glonț decât majoritatea redactorilor care lucrează.
Și iată cea mai simplă comandă rapidă pentru a te începe în arta glonțului …
Încercați această comandă rapidă simplă pentru a scrie puncte glonț care funcționează
Creați fiecare glonț ca și când ar servi drept titlu.
Scopul aici este de a atinge, uh … capabilitatea capului cu fiecare glonț.
Nu veți atinge perfecțiunea cu fiecare glonț pe care îl scrieți, dar dacă respectați acest principiu în general , scrierea lor devine mult mai ușoară în timp.
Și, mai important, acele linii minunate cu glonțuri frumoase îți vor face cititorii să alerge pe pagina ta ca apa pe un slide.